Blæksprutten vi søger til byggesagsbehandling hos Lolland Kommune

dato

En kommune i fremdrift

Det går godt på Lolland. Der er god vækst i erhvervslivet og beskæftigelsen. Der investeres og bygges som aldrig før. Femernbyggeriet, det ambitiøse udviklingsprojekt Nakskov 2030 og åbning af nye hoteller er blot nogle de projekter, der er med til at skabe den nye retning for Lolland Kommune. 

Om stillingen 

I Byggeri og Ejendomme beskæftiger vi os blandt andet med byggesagsbehandling og det er primært her, du kommer ind i billeder. Vi søger en ny kollega, der både kan agere blæksprutte, men samtidig kan bevare overblikket. Vi har drøntravlt, der er godt gang i byggerierne og vi arbejder samtidig ihærdigt på at få nedbragt vores sagsbehandlingstider sideløbende med vi prioriterer, at yde en god service.

Vi drømmer derfor om at få ansat dig, der kan aflaste os på en række administrative opgaver og på de opgaver der ligger udenfor vores spidskompetencer. Vi forestiller os, at du som f.eks. HK’er eller lignende vil kunne udføre en række af de administrative opgaver du løser langt hurtigere og mere kompetent end vores fagmedarbejdere, som så til gengæld kan bruge deres superskarpe kompetencer til at løse de opgaver, som de er uddannet til og brænder for. Arbejdsopgaverne kommer til at være forskelligartede og vil ændre sig, efterhånden som du opnår erfaring.

Dit nye team

Du bliver en del af et team med høj faglighed og dedikerede medarbejdere. Et team, hvor vi værdsætter personlig udvikling og forfølger et stærkt samarbejde for at nå vores mål. Vi prioriterer et uformelt arbejdsmiljø, hvor der skal være plads til humor og sociale aktiviteter. 

Du vil blive mødt af tillid, ærlighed og ordentlighed, og vi forventer, at du møder os med samme værdier. 

Vi er 17 medarbejdere med vidt forskellige uddannelser. Udover byggesagsbehandling beskæftiger vi os bl.a. med BBR, adresser, flexbolig, landzonesager og den boligsociale indsats i kommunen, herunder opkøb til nedrivning. 

Eksempler på opgaver:
  • Telefonbetjening, herunder vejlede borgere på skrift og telefonisk.
  • Oprettelse af sager.
  • Udarbejde mødeindkaldelser, referater mv.
  • Besvare aktindsigtssager.
  • Let byggesagsbehandling (eksempelvis nedrivningstilladelser).
  • Flexboligtilladelser og ejendomsavancebeskatning.
  • BBR-rettelser.
Vi forventer af dig, at du:
  • Har en uddannelsesmæssig baggrund fra kontor med et godt kendskab til IT og digitalisering, da alt arbejde foregår digitalt ved skrivebordet. 
  • Evner at arbejde struktureret og udviser engagement samt bevarer overblikket i situationer, hvor tempoet er højt.
  • Er selvstændig, fleksibel og har en konstruktiv tilgang til arbejdsopgaverne.
  • Evner at kommunikere klart og forståeligt såvel skriftligt som mundtligt med både borgere og rådgivere.
  • Er servicemindet og har let til smil, også i telefonen i dialogen med borgere.
  • Har gode samarbejdsevner og diplomatisk sans.
  • Har erfaring med GDPR.
Vi tilbyder dig:
  • En arbejdsplads med kompetente kolleger, stor faglighed, et godt sparringsmiljø, løbende uddannelse og udvikling.
  • Et godt og uhøjtideligt arbejdsklima.
  • En aktiv personaleforening.
  • Kantine.
  • Fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejde, når opgaverne tillader det.
  • Vi tilrettelægger et detaljeret 3-4 ugers oplæringsforløb, alt efter din erfaring og behov og du vil få det tilsendt inden din 1. arbejdsdag.
Om sektor for Teknik og Miljø

Du skal arbejde i teamet Byggeri og Ejendommen, hvor vi sammen med de 4 øvrige teams: Planer og Kort. Natur, Vand og Klima. Miljø samt Sekretariatet udgør Teknik og Miljøsektoren – i alt ca. 70 medarbejdere. Vi prioriterer et udviklende samarbejde på tværs af teams, og har et godt og solidt socialt fællesskab. Vi bor p.t. i Rødby, men forventer i første kvartal 2025 at skulle flytte til Sundhedscentret i Maribo beliggende ud til grønne rekreative områder et stenkast fra Søndersø.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn efter gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og efter principperne om lokal løndannelse.

Stillingen er på 37 timer om ugen.

Tiltrædelse er pr. 1. februar 2025 eller ifølge aftale. 

Ansættelsesprocessen

Send din ansøgning til os senest fredag den 6. december 2024 kl. 12.00

Samtaler afholdes onsdag den 11. december 2024. 

For yderligere information er du velkommen til at kontakte teamleder for Byggeri og Ejendomme Steen Andersen på telefonnummer: 30 56 34 89.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning!


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=6db85362)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lolland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lolland Kommune - Sektor for Teknik- og Miljømyndighed, Fruegade, 4970 Rødby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6152438

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet